Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Ny omgång med VAB!

Av Johansson - 22 september 2014 10:21

Hej Svejs!
Då kör nya dagar med VAB. Jacob fick vara på dagis i 1 vecka innan feber och förkylning kom tillbaks igen. När jag ringde dagis så var han inte ensam om att vara sjuk igen. 8 Myltan troll är sjuka med samma symptom. Feber, hosta och rosslig i bröstet.

Natten har varit allt annat än lungn, grabben har haft det besvärligt med att andas det har rosslat i bröstet och hostan har varit mer än jobbig. Men vi ger det ett par dagar och hoppas att det lugnar ner sig. Annars blir det hälsocentralen och då ska jag kräva en annan läkare än den vi fick sist   . Han skulle kunna ta och sluta som läkare och börja reparera cyklar istället. Men vi hoppas att vi slipper gå till HC.

Just nu är det inte mycket energi i grabben, det är datorn som gäller. Inget vill han äta, vatten går i honom och lite popckorn som han gillar har jag fixat, men det var inte någon höjdare heller. Han åt 3 st sedan var han "mätt". Thomas ska få köpa hem yoghurt till lilleman det brukar alltid funka.

Från det ena till det andra   
Jag brukar alltid köpa julklappar i mitten på November för att slippa julstressen. Men redan nu har jag skaffat de första julklapparna till grabben. Nu ska man bara hitta ett bra ställe att lägga undan dem på, men jag tror jag vet det perfecta stället. Kan ju avslöja att det blir något med hans stora idol   

Nu blir det mys här hemma med tussiga killen.

Ha det gött alla trogna bloggläsare... Kram, kram


 

 
 
Ingen bild

Faster Nena

22 september 2014 11:23

Oj så länge sedan jag läste din blogg. Det som inte syns finns inte O.o

Kul att läsa om eran sommar, men mindre roligt att läsa om fasters älskling som ska hålla på att vara sjuk mest hela tiden.
Men det har ju en tendens att bli så när skolor och dagis börjar igen.
Hoppas han slipper astma!

Älskar er hela högen <3 <3 <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 18 april 2015 14:50

Igår firade vi Jacob som blev 5-år. Det blev några paket på morgonen och några på eftermiddagen, då med grannen och hans dotter. Dagen blev lyckad och grabben fick många paket. Kan avslöja att det bla blev 6 nya böcker. Så nu blir det spännande att l...

Av Johansson - 15 februari 2015 14:19


Saknaden är stor. Så tomt, inga fler besök. Jacob som alltid såg fram mot att du skulle komma och hälsa på. Våra fika stunder på cafét. Som Jacob kallade för "Mora" Att få visa dig sina leksaker var något som han var så glad över. Och när vi i sommra...

Av Johansson - 18 januari 2015 13:28


Detta år inviger vi med influensa    Eller rättaresagt jag inviger den med eländet. Nu är det på bättringsväg bara lite hostig, snuvig och en hals som brinner. Men annars är man pigg och alert, men bara nästan ;) Jacob och Thomas har klarat sig så hä...

Av Johansson - 25 september 2014 14:24

Lagom till att Jacob blir piggare, så blir jag och Thomas tussigare. Precis som det ska vara..... Eller?? Nåja hellre att vi mår såhär och Jacob är piggelin. Men vi undrar hur länge denna förkylning kommer att stanna och gå runt. Inte nog med förkyln...

Av Johansson - 24 september 2014 12:01

Då har första snön kommit till Sveg denna höst/vinter. Jacob kom in i morse överlycklig och ropar... " Mamma, mamma!! Det är snö ute, DET SNÖAR!!" Jag: Nä nu skojar du eller så drömmer jag (knappt vaken) Jacob: nähää du, kom får du se. Nu är det änt...

Ovido - Quiz & Flashcards