Alla inlägg under januari 2013

Av Johansson - 24 januari 2013 09:24

Hej!
Ja nu är Jacob och jag äntligen friska. Jacob han blev feberfri i Söndags och på Tisdag så var han sig själv igen... Det vill säga pigg och full med energi. Bara hostan som var kvar, men nu är även den borta. Jag vart frisk igår, men då small det till ordentligt för Thomas istället, som igår sov hela dagen. Han kom upp någon gång runt 12-tiden, satt uppe ca 30 min sedan skickade jag han i säng. Hög feber, genom förkyld och en hosta som är fruktansvärd.


Jacob är ledig från dagis denna vecka då detta elände slagit till på nytt hos andra på dagis. Min tanke var att Jacob skulle få vara hemma med sin pappa medan jag går på möte. Men nu får han följa med istället. Så låter vi vår älsklings sambo/pappa få ligga och krya på sig.


 

Här har jag hämtat hem Jacob från dagis. Han var ganska slut och somnade snabbt, men med feber så förstår man.



På vägen hem sedan ska vi hämta paket och äta ute.... Ja, äta och äta, Jag ska bjussa Jacob på en varmkorv. Men han vet att mamma måste prata med farbrorn först :)


På Måndag så blir det dagis som vanligt för Jacob om det inte vänder och han får feber igen, men nu får det räcka tycker jag. Men som sagt många i Sveg som åkt på detta.


Nä nu blir det mys med sonen här hemma, leka, titta på film och läsa. Just nu tittar han på Teletubbies en av många favvoriter, men filmen Bilar är stor favvoriten.


Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


 

Av Johansson - 21 januari 2013 13:00

Så har influensan satt sig på hela familjen, började med att Jacob blev sjuk. Fick hämta honom efter lunchen på dagis i Tisdags, då hade han 38,1 i feber och glansiga ögon. Ett tag efter att han kommit hem steg tempen till 39,5. Sedan hade han feber i 5 dagar, 4 dagen gick vi till hälsocentralen då han klagade på ont i magen och ont i ögonen. Men var bara att gå hem då det var virus (influensan) Så igår small det till för mig med. Genom förkyld, hostar, nyser och feber :( Thomas har med åkt på skiten. Jacob ja han är pigg nu, han hostar fortfarande lite men är förövrigt piggelin. Go och glad som alltid vår lille prins.

Nä det var allt jag orkade att berätta om denna gång. Den lilla energi jag har går till mina grabbar.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


 

Av Johansson - 15 januari 2013 10:59

 


 


 


Ja det var vad jag hade att bjuda på denna dag :)

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


 

Av Johansson - 8 januari 2013 09:45

Tiden går verkligen fort. Spjälsängen har vi tagit bort, nu sover Jacob i sin stora säng och kan själv kliva ur när han vaknar. Så är napparna borta. Liten har blivit stor. Nu är han på dagis och busar för fullt :)

Själv väntar jag på att grannen ska höra av sig. Hon ska köpa lite kläder till sin son av oss. Gjorde en stor rensning i Jacobs garderob 2 kassar med kläder i storlekarna 74-86 rensades ur. Nu har han ju 92/98.

Han växer så det knakar, precis som det ska vara. Bubblar en massa gör han med från morgon till kväll. Leker flitigt med sina leksaker som han fick i julklapp, mest lekar han med bilarna från filmen "Cars" Han kan replikerna och leker som i filmen. Men han leker även med de övriga leksakerna.

Jag ska även ta och rensa bland leksakerna i hans rum och sälja sådant som han inte leker med längre, som han blivit förstor för. Så kan man köpa kläder och annat till honom för de slantarna.

Skulle de bli småsyskon till Jacob så får vi väll köpa nytt när/om den dagen kommer. Man är ju lite sugen på en liten knodd till. Men som läget är nu så är det en stor röd stop skylt för den biten ;)

De flest frågar när Jacob ska få ett litet syskon, då är vi noga med att berätta att han har 3 fina systrar och en skara med syskonbarn. Hans systrar är visserligen vuxna, men de är hans syskon. Vissa accepterar det vi säger andra tycker att att vi gott kan skaffa en till, inte för att jag skulle klaga. :) Jacob skulle bli en toppen storebror, han älskar bebisar och leker gärna med dem... Ett tag. Lite svårt att leka när de inte kan leka med bilarna med honom.

När vi var hos Kim och Göran i julas så lekte han och Towe mest även om de råkade i luven på varandra ibland med. Men de skulle leka. Han lekte även lite med Ninni, försökte att leka på hennes sätt, hämtade leksaker till henne, plockade upp "ibland" när hon tappade/slängde dem på golvet. Så gosade han med henne med.

Nog om detta nu. Snart är det 3-årskalas och jag har tittat ut en toppen present till Jacob, en 3-i-1 Bänk med förvaring Cars. Den är väldigt smart, det är soffa som man kan ändra om till bänk med bord + att det är 2 ganska stora lådor där man kan lägga leksaker. Men det är ju några månader tills han fyller år, så blir inte att köpa den nu. Man få hoppas att den finns kvar när det är dags att köpa hem presenter till prinsen   


Nu ska jag ta och fixa lite här hemma innan man får besök.


 


Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram








Av Johansson - 5 januari 2013 14:00

Då har vi börjat att säga hejdå till napparna. Började igår kväll bara av en slump. Jacob hade ätit sin välling, sedan var det dags att sova. Jag sa till honom att nu när du är en stor kille behöver du ingen napp, och sedan la han sig ner och somnade utan napp och tårar. Nu sover han middag, han frågade efter nappen ett par gånger, men la sig snällt igen. Han vill tillslut att jag skulle ligga inne hos honom och sedan somnade han på 3 röda. Så nu kör vi på dumt att ge med sig när det går så här bra.


 


Jag har dock napparna kvar i skåpet, som en liten trygghet. Jacob vet att de finns där. Han är så stor vår kille och snart är han 3 år.

Tiden går för fort ibland kan jag tycka. Vällingen har vi slutat med på morgonen. Ibland ratar han även vällingen på kvällen, men den få vara kvar ett tag till. Gott med lite välling innan man ska sova.

Så är det ju näringsrikt med. Finns ju de som dricker/äter välling livet ut. Men Jacob får bestämma själv när det är dags att sluta med vällingen. Men han ska få i mugg innan det är dags att borsta tänderna och sedan sova. Fast vi tar en sak i taget. Så vällingflaskan får vara kvar ett tag till. Jacob ska först ha vant sig av med nappen helt.


Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


 

Presentation


Hej!
Är en sprallig tjej på 30+. Bor med min underbara lilla familj
sambo och son.
Lämna gärna ett litet tassavtryck när ni hälsat på. Kram


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards