Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Längesdan!

Av Johansson - 11 mars 2014 10:50

Ja då var det dags för några rader igen. Som ni kanske märker har jag inte bloggat på ett tag. Har helt enkelt inte haft lust utan engagerat mig åt min lilla familj och mitt jobb. Praktiserar på Dollarstor och trivs som fisken i vatten. Och trotts att jag inte kunde vara med på senaste mötet så bestämde min handläggare på AF och Chefen på dollar att jag få vara kvar ett tag till. De trivs med mig och trivs med dem.

Annars rullar det på som vanligt här hemma. Jacob växer så det knakar, så nu ska det köpas lite nya ytterkläder och vårskor. De skor som var något förstora i höstas är på tok försmå nu. Så är han noga med vad han vill ha, men han blir glad för det han får. Största önskan när det gäller skor är favvoriten Blixten Mcueen eller Peppa Pig. Få se vad det blir, kan bli några helt andra med och han är glad för det han får, han uppskattar verkligen det han får.

Idag är vi hemma då grabben har varit febrig i helgen. Än så länge är han feberfri, så kanske han kan följa med till dagis imorgon och ha matdag, något som han ser fram mot och frågar ofta när vi ska ha nästa gång.

Förra helgen kom Erik på besök och då passade han på att köpa en surfplatta till bra pris åt Jacob. (förskott på 4-års present) Den spelar han på och han är duktig. Nu när han är sjuk får han ha den oftare än vanligt. Annars är det en stund på kvällen som gäller innan det är dags att sova.

Så har vårvintern kommit till Sveg, snön är så gott som borta, finns lite snö här och var, men man få vara förbredd på att det kan smälla till och komma mycket mer snö. Jacob tycker dock att det ska bli sommar ute nu så man kan springa ute i bara sommarkläder och skor. Ta fram poolen så man kan bada ute, gå till sandtjärn och bada i sjön, åka ut och fiska med pappa och grannen, gå i skogen. Och vara på gården och gräva i sandlådan och gunga högt :) Men först vill han fylla år och få en tårta och lite paket. Han vill ha 5 paket och foldhäststrumpor   



 

Ibland blir det liksom inte riktigt som Jacob vill   


Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 18 april 2015 14:50

Igår firade vi Jacob som blev 5-år. Det blev några paket på morgonen och några på eftermiddagen, då med grannen och hans dotter. Dagen blev lyckad och grabben fick många paket. Kan avslöja att det bla blev 6 nya böcker. Så nu blir det spännande att l...

Av Johansson - 15 februari 2015 14:19


Saknaden är stor. Så tomt, inga fler besök. Jacob som alltid såg fram mot att du skulle komma och hälsa på. Våra fika stunder på cafét. Som Jacob kallade för "Mora" Att få visa dig sina leksaker var något som han var så glad över. Och när vi i sommra...

Av Johansson - 18 januari 2015 13:28


Detta år inviger vi med influensa    Eller rättaresagt jag inviger den med eländet. Nu är det på bättringsväg bara lite hostig, snuvig och en hals som brinner. Men annars är man pigg och alert, men bara nästan ;) Jacob och Thomas har klarat sig så hä...

Av Johansson - 25 september 2014 14:24

Lagom till att Jacob blir piggare, så blir jag och Thomas tussigare. Precis som det ska vara..... Eller?? Nåja hellre att vi mår såhär och Jacob är piggelin. Men vi undrar hur länge denna förkylning kommer att stanna och gå runt. Inte nog med förkyln...

Av Johansson - 24 september 2014 12:01

Då har första snön kommit till Sveg denna höst/vinter. Jacob kom in i morse överlycklig och ropar... " Mamma, mamma!! Det är snö ute, DET SNÖAR!!" Jag: Nä nu skojar du eller så drömmer jag (knappt vaken) Jacob: nähää du, kom får du se. Nu är det änt...

Presentation


Hej!
Är en sprallig tjej på 30+. Bor med min underbara lilla familj
sambo och son.
Lämna gärna ett litet tassavtryck när ni hälsat på. Kram


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards