Alla inlägg under juli 2013

Av Johansson - 19 juli 2013 14:48

Idag är det ingen sommarvärme ute. Den lilla sol vi hade imorse försvann snabbt. Ynka 15 grader ute och blåser. Vi hade i alla falla tur med vädret då mina föräldrar, bror och hans döttrar var här förra veckan. varmt härligt sommarväder. så man var ute hela tiden.

Jag, Mamma, Pappa och Tilda

 

Resten av gänget valde att inte vara med :)



Igår hade vi ganska bra väder mellan skurarna. Behagligt ute var det så man kunde sitta ute. Men idag är det mer en mysdag med film som gäller, men för Jacob är det bus hos katarina som gäller. De kan hitta på mycket bus tillsammans, men han är ärlig och talar om vad han och Katarina gjort.


 

Nyvaken och leker på fina bilmattan   



Något som vi håller hårt på är att vara ärlig. Säger som min mor alltid sagt, att ärlighet varar längst inget man behöver komma ihåg för man minns, en lögn kan vara svår att komma ihåg och på så sätt såra andra och en själv.

Plockat blåbär har jag och Jacob gjort med första gången blev det 1 Liter till dagis och några som Jacob la själv i sin bytta men de flesta åkte raka vägen in i munnen. 2:a gången gick jag själv och fick ihop 3 liter blåbär på ca 1 timme. så 3 Liter blåbär till dagis sammanlagt och 1 Liter till oss själva. Men jag ska ut och plocka mer bär någon dag. Skogens egna godis kan man inte få för mycket av.

Innan rensningen!

 


Efter rensningen   

 






Nu ska vi börja med middagen, Lasange blir det idag. Det är så himla gott. Något som man jag skulle kunna äta varje dag, men blir lite för sällan man äter det.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


 

Av Johansson - 18 juli 2013 17:27

Leker lite på gamla bloggen "millaochmini" Men kommer att fortsätta att skriva här med. För att inte förvirra mina trogna bloggläsare.

Har iaf en underbar sommar, och man är ute hela dagarna. Idag regnar det, så då är vi inne. Jacob leker hos en kompis.

Ha det gött mina trogna bloggläsare... Kram kram


 

Av Johansson - 1 juli 2013 15:15

Jacob har sommarlov, han njuter för fullt att få vara hemma. Han myser med föräldrarna, är ute och leker med alla kompisar på gården. Lite utflyker ska vi göra med.

Denna helg ska vi på marknad och tivoli. Så ska vi få besök av Mommo och Moffa, Morbror Andreas och familj nästa vecka ska bli så himla kul, Jacob väntar och längtar så mycket efter dem.

Så har han börjat att prata lite om sin "faffar" I himelen. Det började med att han frågade när han skulle få träffa sin "faffar" Då förklarade jag att Farfar finns uppe i himelen. Jacob tittade upp vinkade och gav honom en slängpuss. Sedan sa han "Nu bli han glad". Sedan ville han se kort på Faster Nena :)

Just nu är han hemma hos en kompis och leker. Han har börjat att knacka på hos sina kompisar och vill gärna att de kommer ut eller att han få komma in. Samma är det här, barnen kommer och frågar efter Jacob.

Det busas och leks mest hela tiden nu, 33 grader i solen är inte helt fel. Går in då man ska äta sedan ut igen. Här finns i stort sett alltid någon som Jacob kan leka med. Men han nöjer sig med att leka själv med.


 

Mammas ALLT    




Ha det gött alla trogna bloggläsare... Kram, kram


 

Presentation


Hej!
Är en sprallig tjej på 30+. Bor med min underbara lilla familj
sambo och son.
Lämna gärna ett litet tassavtryck när ni hälsat på. Kram


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards