Alla inlägg under juni 2013

Av Johansson - 30 juni 2013 09:56

 

 
En bild säger mer än tusen ord!!   

Av Johansson - 9 juni 2013 10:45

Hej hopp!
Var ett tag sedan jag bloggade. Men har inte haft någon lust alls att blogga helt ärligt.
Förövrigt rullar det på som vanligt här hemma. Jacob växer och utvecklas helt normalt. Han har börjat lite smått att få in lite engelska ord i språket, inte så många ord ännu men yes och no får han in klockrent när man ställer frågor till honom. Sedan kan han några ord till, hoppas att håller i sig.

I sommar kommer mina älskade föräldrar och min storebror och hans familj upp till oss och hälsar på. De stannar i 1 vecka och kommer bo på campingen. Ska bli så kul att de kommer upp, längtar så mycket efter dem allihopa.

Sommaren har visat sitt rätta jag än så länge, varma underbara dagar, även lite regn och muller. Kan vara kyligt på morgonen men sedan under dagen har det blivit riktigt varmt och härligt. Jacob är ute hela långa dagarna och leker med kompisarna och leker även på själv. Det som är roligast att hålla på med är: Vatten, såpbubblor och sparkcykeln. Han har 2 st en med 3 hjul som han har fått upp farten på, så nu tränar han på den med 2 hjul, det går men han är inte riktigt säker ännu, men innan sommaren är slut så kommer han säkert fara med den i full fart :)

Loppis har vi med varit på, jag har inte hittat det jag verkligen  söker, men lite annat. Jacob såg många leksaker som han ville leka med, så jag frågade om han ville ha. Men han sa nej och ställde snällt tillbaks det han höll i, sedan gick vi vidare.

Man får mycket beröm för att han är så duktig på att lyssna. Igår var vi till dollar och när vi stod i kassan kom han med en choklad bit och ville ha den. Men det fick han inte, jag sa till honom att lämna tillbaks den för den skulle vi inte köpa. Då gick han snällt och la tillbaks den. Damen bakom oss och hon i kassan vart lite paff, och sa: " Och han lämnar tillbaks den. Vad duktig han är. Annars brukar de ju lägga sig på golvet och skrika för att de inte får" Sedan när Jacob kom tillbaks igen så berömde de honom.

Man har ju sett föräldrar som fått bära ut ett ilskt barn från affären för att det inte får som de vill. Eller så har barnet/barnen fått som de velat för att de ska sluta att skrika.

Nog med bloggen nu. Nu ska vi ta och klä på oss och gå ut.


                                                                        kärlek   

                                                  


                            
Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


 

Presentation


Hej!
Är en sprallig tjej på 30+. Bor med min underbara lilla familj
sambo och son.
Lämna gärna ett litet tassavtryck när ni hälsat på. Kram


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards