Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Möte och annat svammel!

Av Johansson - 25 februari 2013 22:17

Denna dag började vi med frukost precis som vanligt, efter det så låg jag och Jacob och myste i sängen en stund. När Thomas kom ner efter en kort stund gick vi upp. Sedan fick Jacob och pappan mysa lite själva medan jag gick och ringde några samtal. Bla till tandläkaren och jag hade tur som fick komma redan idag. Resultatet blev hela och fina tänder. Sådant är alltid skönt att höra.

Innan jag gick till tandläkaren så lämnade Jacob på dagis, och efter att ha varit hemma i 1 vecka var han glad att komma tillbaks. Idag hade dessutom hans stora kärlek matdag, och hon är så go med Jacob, han får masor av kramar och det bästa är nog när han får klia henne på ryggen. Men idag har han mest hoppat, sprungit och lekt med bilar.


 

Kärlek   


 

Kärlek i massor.     


Imorgon så lämnar jag honom som vanligt på morgonen, sedan kommer jag efter lunchen och stannar då personalen ska till brandstation för lite info m.m Så då blir det jag och en till som jobbar, men då är det lite barn, då många har ordnat så att barnen kan gå hem tidigare den dagen. Så härligt med föräldrarkooperativ då man verkligen lär känna barnen och föräldrarna än vad man gör på en kommunal förskola.

Så har jag börjat att kika efter presenter till prinsens 3-årsdag. Han vet vad han vill ha, så det gäller att hitta på rätt prylar till älsklinge ;) Några av önskemålen från Jacob är: En resväska med hjul, en t-tröja med kakmonstret (tröjan ska vara grön), Flo, Lizzy, Fillmore och Kungen (från filmen bilar). Bamse och pippi Långstrump kläder, Barbie och mycket mer. Självklart får han inte allt, men en resväska blir det iaf, och lite till.

Vi har dock inte bestämmt motiv på väskan ännu, finns ju massor att välja på. Jacob vill helst ha med blixten, men han uppskattar det han får. Skulle det bli med Pippi elller Mumin så blir han precis lika glad.

Nä det var lite svammel för denna gång, nu blir det sängen. Imorgon ska jag på fler möten efter att jag lämnat skatten på dagis. Sedan när jag kommer tillbaks så blir det jobb i några timmar. Är ju så att man får ställa upp när det behövs om man kan.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 18 april 2015 14:50

Igår firade vi Jacob som blev 5-år. Det blev några paket på morgonen och några på eftermiddagen, då med grannen och hans dotter. Dagen blev lyckad och grabben fick många paket. Kan avslöja att det bla blev 6 nya böcker. Så nu blir det spännande att l...

Av Johansson - 15 februari 2015 14:19


Saknaden är stor. Så tomt, inga fler besök. Jacob som alltid såg fram mot att du skulle komma och hälsa på. Våra fika stunder på cafét. Som Jacob kallade för "Mora" Att få visa dig sina leksaker var något som han var så glad över. Och när vi i sommra...

Av Johansson - 18 januari 2015 13:28


Detta år inviger vi med influensa    Eller rättaresagt jag inviger den med eländet. Nu är det på bättringsväg bara lite hostig, snuvig och en hals som brinner. Men annars är man pigg och alert, men bara nästan ;) Jacob och Thomas har klarat sig så hä...

Av Johansson - 25 september 2014 14:24

Lagom till att Jacob blir piggare, så blir jag och Thomas tussigare. Precis som det ska vara..... Eller?? Nåja hellre att vi mår såhär och Jacob är piggelin. Men vi undrar hur länge denna förkylning kommer att stanna och gå runt. Inte nog med förkyln...

Av Johansson - 24 september 2014 12:01

Då har första snön kommit till Sveg denna höst/vinter. Jacob kom in i morse överlycklig och ropar... " Mamma, mamma!! Det är snö ute, DET SNÖAR!!" Jag: Nä nu skojar du eller så drömmer jag (knappt vaken) Jacob: nähää du, kom får du se. Nu är det änt...

Presentation


Hej!
Är en sprallig tjej på 30+. Bor med min underbara lilla familj
sambo och son.
Lämna gärna ett litet tassavtryck när ni hälsat på. Kram


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards